På hemmaplan igen & en summering av sommaren

På hemmaplan igen & vilken sommar det blev!

Det känns som om jag har rest hela sommaren, med små mellanlandningar hemma - några bara sådär 24 h. Och det inte bara känns så, det är så. Sedan månadsskiftet maj-juni till mitten av augusti har jag varit hemma totalt drygt 14 dagar osammanhängande...

IMG_20190604_205738_resized_20190611_084449362jpg

Weekend till Malaga

Det började med en weekend till Malaga på egen hand, vilket faktiskt var första gången jag reste helt själv från början till slut - det var både roligt och givande! Jag kom till en del insikter, som att man hinner en hiskelig massa när man är ensamresenär. Jag besökte alla sevärdheter man kan tänka sig, promenerade på strandpromenaden och åt glass. Shoppade, åt tapas och solade.

Läs mer - Prisexempel för en weekend till Malaga

Samma dag jag kom hem åkte vi en sväng till Hunnebostrand över helgen med familjen. Vi badade och hade femkamp. Grillade och slappade. Ingen annanstans på jorden slappnar jag av så som jag gör här.

Roadtrip till Norrland

Efter en del avslutande av projekt hemma bar det av på vår planerade Sverigeresa som varade i knappt fyra veckor, vi körde inlandsvägen upp och kusten ner och stannade på mängder av platser och destinationer, några har jag hunnit skriva om redan andra har släpat. Sverigeresan ska få ett eget summeringsinlägg så småningom.

Ordet vandring sammanfattar våra veckor i Norrland ganska bra, några höjdpunkter som vi besökte var bland annat vandringen Treparksmötet - en vandring genom Sveriges tre största nationalparker. Och så vandringen till Trollsjön förstås, förtjänar också att nämnas. Och vandringen vid Sånfjället som jag så länge velat besöka.

IMG_20190627_132329_resized_20190805_091031721 2jpg

IMG_20190625_155239_resized_20190713_122854571 2jpg

Hemmahäng i Göteborg

Därefter var jag hemma i drygt sex nätter för att hänga med vänner, familj och småkusiner på hemmaplan - Göteborg, västkust, räkor, salta bad, grill och en Metallicakonsert hann jag med innan det var dags för avfärd norröver igen!

Äventyr i Funäsdalen!

Det bar iväg på ett av sommarens roligaste äventyr! Ett samarbete med Fjällbäcken lodge och Strapatser där vi under dagarna vandrade, klättrade, körde mountainbike och paddlade kanot. Det var superkul och ett så härligt gäng som medverkade på turen! Efter de enormt intensiva dagarna i Funäsfjällen blev det några nätter i vår egen stuga i Messlingen, där det bara blev en massa strul, vattenläcka i hela huset som vi mycket nöjda löste på egen hand! (Var jag rörmokare i ett tidigare liv?). Inte nog med det hade vi problem med hyrbilen på vägen upp som inte alls fungerade som den skulle. Jag landade sedan hemma i ungefär ett dygn - ganska slutkörd, men självvalt så jag ska inte klaga!

Västkusten, Bullaren & Hunnebostrand

Jag ville ju träffa våra vänner som kommit hem från Thailand, så det bar av igen, denna gången till Bullaren i Bohuslän där vi hade fina dygn i vänners sommarstuga med grill, svamp och jordgubbar. Direkt därifrån kraschlandade jag i princip i sommarhuset i Hunnebostrand. Vädret var fantastiskt och vi solade och badade om vartannat. Jag var så trött efter sommarens alla äventyr och hade två sovstunder per dag, en på förmiddagen och en på eftermiddagen. Jag hade ändå inga problem med att sova på kvällen. Först här kändes det som jag gick ner ordentligt i varv.

IMG_20190619_201716_resized_20190620_103256765jpg

Karlskrona skärgårdsfestival

Efter Hunnebostrand kändes det som att nu vill jag inte mer. Jag vill bara vara hemma ett tag och bygga upp resesuget igen, jag hade flängt så mycket. Jag tackade nej till ett erbjudande om att åka till Stockholm (jag har så svårt för att säga nej och avgränsa mig!). Efter några dagar hemma så bar det iväg på Skärgårdsfestivalen i Karlskrona som hade varit planerat sedan ett bra tag tillbaka. Det var jätteroligt när jag väl kom iväg även om jag var ganska trött. Karlskrona var en fantastisk fin stad och det var roligt att vara ett tjejgäng igen - sällskapet var delar av vi som reste till Kroatien förra sommaren.

Hunnebostrand

Direkt när jag kom hem från Hunnebostrand så bestämde jag mig för att åka dit igen, sagt och gjort. Jag har varit några dagar i huset för att reflektera, summera och tänka igenom livet, sommaren och vart nästa steg i livet leder. Vad jag vill. Det var välbehövligt.

Läs mer - Att se & göra i och runt Hunnebostrand

Vrångö

Just det, sedan har jag varit på Vrångö med svärmor också förra veckan, det hade jag helt glömt av. Det var mysigt med kvalitétstid men en känsla av att sommaren-är-över-feeling var det allt ute på öarna. Jag har aldrig varit på just Vrångö, så det var roligt att se en oupptäckt del av södra skärgården.

Nu känns det som sommaren är över på riktigt och jag är (ganska) redo för hösten som hittills har två resor inbokade! Det känns lagom mycket för jag vill hinna höstmysa hemma och vara öppen för spontana utflykter och resor.